چگونه در محل کار آرام باشیم؟

محل کار می تواند یک مکان استرس زا باشد. اضطراب، تعارض، مدیریت بد، کار زیاد و بیشتر می تواند سبب سرخوردگی و انواع دیگر از پریشانی ها شود. خوشبختانه، شما می توانید اقداماتی برای کمک به آرامش خود انجام دهید. اول، یک لحظه بر روی تنفس خود تمرکز کنید و با بدن خود تعامل کنید. به طور مشابه، تحریک حواس سبب ، اثر مثبت بر روی خلق و خوی شما می شود.در نهایت، یک تعداد انگشت شمار از راه های دیگر برای تنظیم طرز فکر شما نیز می تواند به آرامش شما در محل کارتان  کمک کند.


روش یک از سه:

آرامش بدن

۱- کم کردن سرعت تنفس

تنفس عمیق، اندازه گیری شده می تواند ذهن و بدن را بطور قابل توجهی آرام کند. اگر شما در جایی با حفظ حریم خصوصی نشسته اید، دست خود را بر روی شکم قرار داده و نفس خود را برای پنج ثانیه عمیق تر کنید. تنفس به اندازه کافی عمیق باشد تا دست شما بالا بیاید. پس از یک وقفه، به آرامی بازدم کنید تا زمانی که دیگر هیچ هوایی در شش ها باقی نماند.

بر روی تنفس از طریق بینی و بازدم از طریق دهان تمرکز کنید.

اگر شما در حضور دیگران هستید، به سادگی با ذهن خود تا پنج شماره کنید در حالی که دم می کنید، و تا پنج برای بازدم این کار را انجام دهید.

سعی کنید فقط در مورد نفس خود فکر کنید ، افکار دیگر را بدون ارزیابی رها کنید.


۲- با بدن خود در اتاق کارتان تعامل کنید

اگر شما قادر به ترک محل کار خود نیستید، بایستید و برای یک لحظه کشش انجام دهید. شما همچنین می توانید سر، شانه و مچ پا را در حالی که نشسته اید بچرخانید. تمرینات کشش عضلانی می تواند به آرامش شما کمک  کند.

بر روی یک عضله یا گروه از عضلات در یک زمان خاص تمرکز کنید. به عنوان مثال، با scrunching تمام عضلات صورت خود را منقبض کنید ،برای بیست ثانیه و به آرامی آنها را آزاد کنید.

پس از آن به گردن و قسمت های دیگر برسید و با انگشتان خود آن را حرکت دهید، و به همین ترتیب، تمام راه را با انگشتانتان انجام دهید.


۳- بالا بردن ضربان قلب

در صورت امکان، دزدکی بر روی راه پله برای یک یا دو ست بپرید. اندورفین که بدن در هنگام ورزش آزاد میکند می تواند یک اثر بالقوه در خلق و خوی  شما داشته باشند. حتی بهتر، برای زمان کوتاه، پیاده روی سریع انجام دهید.

یک پیاده روی کوتاه فرصتی برای نفس کشیدن، حرکت کردن ، و تحریک حواس شما را به صورت یک باره فراهم می کند.

  

روش دو از سه:

تعامل با حواستان

۱- به چیزی که دوست دارید نگاه کنید.

یک عکس از شخص مورد علاقه یا یک یادگاری شخصی دوستانه می تواند بهترین نمونه باشد. این آیتم را در جایی که شما می توانید به آن هر زمان که مایل بودید نگاه کنید نصب بفرمایید. یک گلدان گل بر روی میز مثال خوب دیگری است.

اگر هیچ چیز دیگری در مجاورت شما برای نگاه کردن وجود ندارد، یک مکان یا شخصی که شما از آن لذت میبرید را تصور کنید و تصویر آنها را در ذهنتان بسازید. این نوع از تصویربرداری ذهنی ساده می تواند به آرامش شما کمک کند.


۲- آوازهایی را زمزمه کنید

زمزمه کردن یک عمل است که می تواند میزان هورمون های استرس زا در سیستم بدن کاهش دهد. این شبیه به ساخت صدای “اهم” است که محبوب متخصصین یوگا است. جایی خصوصی و آرام را پیدا کنید و آن را امتحان کنید.

صاف بنشینید و یک صدای ” mmmm” را در حالی که لب خود را به هم بسته اید ودندان های خود را کمی جدا از هم قرار دهید.

اگر چه ممکن است در ابتدا احمقانه به نظر برسد، تنفس و ارتعاشات آن منجر به احساس لذت بخشی در صورت، قلب و معده میگردد.


۳- گوش دادن به چیزی است که شما از آن لذت میبرید

اگر شما به طور کلی حساس هستید و یا در محل کار اضطراب دارید، کمی نویز پس زمینه آرامش بخش می تواند به آرامش شما کمک کند. آواز و یا زمزمه همراه با یک لحن می تواند بسیار موثر باشد، به سادگی می توانید به موسیقی لذت بخش خود گوش کنید.

موسیقی طبیعت نیز می تواند یک تسکین دهنده ی قابل اعتماد باشد. شما می توانید انواع صدای ضبط شده امواج، باد، و پرندگان را به صورت آنلاین پیدا کنید.

حتی بهتر، محل کار خود را به یک چشمه کوچک مزین کنید و از صدای حباب ها و یا آب در حال جریان آن لذت ببرید.


۴- بوییدن، لمس کردن، و یا چشیدن چیزهای لذت بخش

حواس دیگر خود را برای لذت بردن از چیزهایی که به آرامش شما کمک می کند متمرکز کنید. چیزهایی مانند یک شمع معطر، یک توپ استرس برای نگه  داشتن، و یا یک میان وعده سالم و لذت بخش در محل کار ،البته در صورت امکان میتواند بسیار موثر باشد.

مهم است که به تفاوت بین استرس در خوردن و تحریک حس چشائی خود  برای کمک به آرامش بیشتر تمایز قائل شوید. به عنوان مثال، شما نمی خواهید یک بسته چیپس را هر زمانی که خونتان شروع به جوشیدن کرد باز کنید و بخورید. جویدن یک آدامس ممکن است برای انجام این ترفند مناسب تر باشد!


روش سه از سه:

برخورد با سرخوردگی در محل کار

۱- بحث با یک گروه دلسوز

علاوه بر تفکر بر تنفس ، صحبت کردن با اشخاص یک راه بسیار خوب برای آرام کردن خویش است. تعامل چهره به چهره با شخص دیگری که آرام است میتواند مفید باشد به خصوص، هنگامی که آن کس مورد اعتماد شما است.

با این حال، ارتباط خوب با همسالان یک حرفه ی حیاتی است. اگر شما و دیگر همکاران به طور مداوم با از یکدیگر نا امید،شده اید ، یک زمان را برای صحبت با آنها اختصاص دهید و با صدای بلند بگویید سلام سارا بیایید بنشینید و باهم راجع به وضعیت یکسان کنونی خود بحث کنیم.

مراقب تخلیه باشید. صحبت کردن در مورد ناکامی ها و مشکلات برای اشخاص دیگر در دفتر کار می تواند احساسات منفی را کاهش دهد. می تواند مفید باشد. با این حال، تخلیه خود به یک همکار دیگر ممکن است سبب منفجر شدن رئیس شما و یا کسی که شکایت شما را میشنود خواهد شد.اگر همرا با عمل نباشد و در واقع رسیدگی به مشکل شما نشود این درد دل ها فایده ای نخواهد داشت.


۲- اطمینان بخشیدن به خود با کلمات

علت پریشانی شما هرچه باشد ،یادآوری این قضیه به خودتان که جهان که به پایان نرسیده است میتواند مفید باشد. به خودتان،فکر کنید “این قضیه موقتی است،” می تواند یک راه شگفت انگیز و موثر برای آرام کردن شما باشد. حتی بهتراست، این عبارت و یا چیزهای شبیه به آن را به خود با صدای بلندتری بگویید .

افکار شما و همچنین کلمات هر دو ، احساس، و همچنین چگونگی رفتار شما را تحت تاثیر قرار می دهند. اطمینان بخشیدن به خود نه تنها می تواند شما را آرام تر کند ،بلکه می تواند به شما کمک کند تا یک طرز فکر بهتر برای ادامه روز خود داشته باشید.

سایر اظهارات اطمینان بخش ساده که ممکن است کار آمد باشند عبارتند از، “من خوبم” و “این به کار من خواهد آمد.”


۳- دلیل ناراحتی خود را بنویسید

خود را وادار به رسیدگی به دلیل خاص ناراحتی تان کنید این کار به شما کمک خواهد کرد تا آرام تر شوید. بهترین راه برای فهم این کار نوشتن دلایل ناراحتی خودتان است.

نه تنها خود عمل نوشتن آرام بخش است، بلکه نوشتن افکار و احساسات خود بر روی کاغذ می تواند به روشن شدن مشکل کمک کند.

نوشتن افکار حتی می توانید به شما کمک کند تا بهترین راه را برای رسیدگی به منبع نا امیدی و یا اضطراب خود را پیدا کنید و رو به جلو حرکت کنید.


۴- سناریوهای خسته کننده را به روشی سرگرم کننده تغییر دهید

شما میتوانید به خود و تجارب استرس زا و یا خسته کننده بخندید. برای افزایش توانایی خود در انجام این کار، سرخوردگی بالقوه خود را با شوخی بیامیزید.

یک گزینه خاص: هر چند وقت یک بار یک کارت بازی شبیه لوتو که شامل تمام چیزهایی که در مورد کارتان شما را نا امید میکند تهیه کنید. دفعه بعد که چنین چیزی اتفاق افتاد، شما ممکن است به خنده بیافتید هنگامی که شما کارت بازی خود را علامت میزنید.


۵- آرامش جعلی

در واقع فکر کردن به این طریق می تواند کمی چالش زا باشد ، اگر این کار کمک کننده باشد بالواقع این چالش ها هم  می ارزد. بر روی کنترل احساسات خود و رفتار به صورتی که ناراحت نیستید تمرکز کنیذ. طرز فکر شما گاهی اوقات تغییر به سمت رفتار شما تغییر جهت می دهد.


۶- به دنبال  کمک های حرفه ای باشید

اگر شما به طور مداوم با استرس، ترس، عصبانیت دست و پنجه نرم می کنید، این قضیه ارزش صحبت کردن با یک متخصص بهداشت و روان را دارد. مطلقا هیچ مشکلی با کمک گرفتن برای کنترل احساسات شما وجود ندارد، و به احتمال زیاد به آرام ترشدن، متین شدن، و حتی بیشتر اوقات مولد بودن در محل کارتان می انجامد.

با دکتر خود در مورد متخصصان بهداشت روانی در منطقه خود مشورت کنید و با آنها  تماس بگیرید.

روش دیگر، به طور آنلاین نگاهی به  انجمن ها و یا گروه هایی با پشتیبانی شخصی در مورد سرخوردگی در محل کار بیاندازید. مردم دیگر هم به احتمال زیاد با چنین تجاربی مواجه شده اند و شما قادر به پشتیبانی از یکدیگر و تبادل مشاوره خواهید بود.