کاهش استرس های مدرسه

در مرحله ای،هر فردی حس می کند که استرس های مربوط به مدرسه در حال آسیب رساندن به او است.مهم است که روشن بینی تان را ادامه دهید و با استرس به شیوه ای مثبت برخورد کنید.آرام باشید و نگرانی هایتان را رها کنید و این مقاله ی کاهش دهنده ی استرس را بخوانید.
عمل کردن در ابتدا
۱)استرس تان را شناسایی کنید.
احتمالا این کار را تا الان انجام داده اید و برای کمک گرفتن به این مقاله مراجعه کرده اید.اگر مطمئن نیستید،بدانید که استرس های مربوط به مدرسه بسیار شایع هستند و یافته ها نشان میدهد میزان استرس نوجوانان از بزرگسالان بیشتر است.بدنبال نشانه های استرس زیر در خودتان باشید:
  • اشتهای افزایش یافته یا کاهش یافته
  • افزایش یا کاهش وزن ناخواسته
  • مشکلات خواب
  • سرماخوردگی و سایر بیماریهای مداوم
  • سردرددل درد و یا تهوع
  • خشم،حساسیت و یا پرخاشگری افزایش یافته
  • فراموشی،گیجی و یا منظم نبودن
  • تغییر مود مداوم
  • منزوی شدن در جمع 

۲)بدانید که استرس طبیعی است و برای همه اتفاق می افتد.
در یک محیط طبیعی،استرس سالم و مفید است.به عنوان مثال،اگر یک انسان ماقبل تاریخ به یک حیوان شکارچی برخورد کند،بدنش به طور متفاوتی عمل می کند تا بتواند به او کمک کند مقابله یا فرار کند.زمانی که این اتفاق پایان یابد،بدن به حالت طبیعی باز می گردد.اما در زمان حال،تهدیدها،به شکل وظیفه و کار درآمده اند که برای مدتی طولانی مردم را درگیر می کنند.زمانی که به مدت طولانی این موقعیت ها به طول بیانجامد،استرس ناسالم است.استرسی که شما سعی میکنید از آن بپرهیزید،از این نوع طولانی مدت است.

۳)منبع استرس تان را شناسایی کنید.
تا جای ممکن آن را با جزئیات مشخص کنید.یک کلاس خاص است؟آیا اذیت شده اید؟یک معلم بدجنس یا ترسناک دارید؟بهترین کار این خواهد بود که همه ی تلاشتان را روی بیشترین محیط استرس زا متمرکز کنید.
  
۴)عمل کنید.
استرس یک مشکل جدی است،زمانی که برای مدت طولانی استرس زیادی داشته باشید.پس اگر احساس می کنید نیاز است کلاسی را عوض یا حذف کنید یا با مدیرتان صحبت کنید،اینکار را انجام دهید.اگر مطمئن نیستید،به مشکلاتی که در بالا لیست شده بود نگاه کنید- این ها موارد بسیار بدی هستند که بخواهید با آنها زندگی کنید.اگر مدرسه تان مشکلات زیادی دارد،حتی ممکن است ارزش داشته باشد که آن را عوض کنید.اگر مشکل زیاد جدی نیست،مانند سر و کله زدن با یک کلاس خاص،برای مثال،ببینید اگر میتوانید از یک معلم،مشاور یا والدینتان کمک بگیرید.

مدیریت استرس
۱)یک برنامه ریز یا تقویم داشته باشید.
زمانی که تکالیفتان را یادداشت نکنید،آنها ذهنتان را که از قبل نیز مشغول است،مسدود می کنند.نوشتن روز و تاریخ امتحان ها به شما کمک خواهد کرد که همه ی آنها را دنبال کنید.

۲)الویت بندی کنید.
زمانی که تکالیفتان را یادداشت نکنید،آنها ذهنتان را که از قبل نیز مشغول است،مسدود می کنند.نوشتن روز و تاریخ امتحان ها به شما کمک خواهد کرد که همه ی آنها را دنبال کنید.
مدارس تکالیف و وظایف زیادی را به دانش آموزان محول می کنند و اگر معمولا گیج میشوید که با کدام یک شروع کنید،شما تنها فردی نیستید که در این موقعیت قرار میگیرید.تاریخ،میزانِ ارزش و معلمی که آن تکالیف را به شما داده است،در نظر بگیرید.اگر فردا امتحان ریاضی دارید که ۲۰% نمره ی شما را تحت تاثیر قرار میدهد،احتمالا باید انجام پروژه تان که باید ۱ ماه دیگر آماده باشد را به زمان دیگری موکول کنید.اگرچه،اگر امتحانی باشد که ۵ نمره داشته باشد،میتوانید روی پروژه تان تمرکز کنید.همچنین سختگیری معلمتان را نیز در ذهن داشته باشید.آیا اگر تکالیفتان را در دقیقه ای که معلمتان تعیین کرده است به او تحویل ندهید،شما را مردود می کند؟اگر جوابتان مثبت است،روی تکالیف او تمرکز کنید.اگر معلمتان نسبت به انجام تکالیفش در تاریخ معین شده آرام تر و کمتر سختگیر است،احتمالا میتوانید تکالیفتان را یک یا چند روز بعد بدون مشکلی تحویل دهید.

۳)زمانتان را هدر ندهید.
اگر پروژه ی بزرگی برای انجام دادن دارید،هرروز زمانی را به انجام دادن آن اختصاص دهید تا نگران تاریخ تحویل آن نباشید.تصور کلی یک پروژه ی بزرگ میتواند استرس زا باشد؛اگر از روش ذره ذره انجام دادن آن استفاده کنید،آن را کمتر ترسناک نشان میدهد.

۴)بخواهید که بتوانید “نه” بگویید.
بسیاری افراد از “نه” گفتن احساس گناه می کنند و به هر درخواستی که از آنها میشود جواب مثبت می دهند.اگر تکالیف و وظایف زیادی دارید،بگویید!در طولانی مدت از خودتان قدردان خواهید بود!

۵)روشهای رهایی از استرس داشته باشید.
بعضی اوقات فقط لازم است کارتان را برای دقیقه ای کنار بگذارید و آرام باشید.استراحت کردن از روشهایی است که میتوانید از آن برای رهایی از استرس از آن استفاده کنید.دیگر روشها شامل پیاده روی،هواخوری،کتاب خواندن،گوش کردن به موسیقی یا نوشیدن چای یا شکلات داغ است.روشهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک شما را آرام می کند.زمانی که روش را پیدا کردید که عمل میکرد،زمانی که استرس دارید از آن استفاده کنید اما روزانه نیز از آن استفاده کنید تا ذهنتان را آرام نگه دارید تا زمانی که با چالشی روبرو شدید،برای مواجه شدن با آن،بدون استرس آمادگی داشته باشید.
اگر گزینه ی دیگری ندارید،تنفس کنترل شده میتواند کمک کند.تنفس آرام و عمیق باعث میشود شما روی موضوع دیگری تمرکز کنید و برای بدنتان اکسیژن بیشتری برای فکر کردن به آرام شدن فراهم میکند.

۶)روی دست آوردهایتان تمرکز کنید.
اگر دیشب ۷ تکلیف انجام دادید و برای هشتمی زمان نداشتید،به آن تکالیفی که انجام دادید افتخار کنید.نگران بودن راجع به کارهایی که میتوانستید انجام دهید،کمکی نمی کند.بعضی اوقات نمی توانید همه کار را با هم انجام دهید و اشکالی ندارد!به تلاشتان افتخار کنید.