چگونه راحت و ریلکس باشیم(قسمت دوم)

ذهنتان را آرام و ریلکس کنید


۱- به چیزهای مثبت اندیشیدن را تمرین کنید

افکار مثبت، فکر کردن در مورد آرزوها و یا رویاها نیست. در مورد شرایطی است که در آن قرار گرفته اید و نمی خواهید نگرش منفی به آن داشته باشید.

از تکنیک تجسم فکری استفاده کنید. در مواقعی که احساس آرامش و ریلکسی نداریدتصور یک چشم انداز مثبت و آرام در ذهنتان به طرز فوق العاده ای افکارتان را بهبود می بخشد. تصویر سواحل، دراز کشیدن و استراحت کردن، پیاده روی و امثال اینها کمک می کند که ریلکس و آرام بمانید.

بر تغییر دیدگاهتان در زندگی تاکید کنید و از برداشت منفی در رابطه با سرانجام هر چیزی خودداری کنید. جملات تاکیدی، اظهارات کوتاه و قدرتمند هستند که شما را سراپا نگه داشته و اعتقادتان را افزایش داده کمک می کند که انتظار نتایج مثبت داشته باشید. مراقب کلماتی که رابطه با خود انتخاب می کنید بارها و بارها شما را از چیزی که خود را مورد خطاب قرار می دهید مطمئن می سازد. از کلمات با احتیاط، مثبت و باور نکردنی راجب خود استفاده کنید.

به خودتان بیاموزید زمانی که در سختی مساله ای گیر افتاده اید که به نظر نمی رسد قصد بهبود یافتن داشته باشد، یک قدم عقب تر ایستاده و به آن تصویر بزرگ نگاه کنید. این را بدانید که هر مشکلی موقتی است و موانع جزئی برسد مسیر به اهداف بزرگتر ختم می شود.


۲- منطقی فکر کرده و احساسات خود را کنترل کنید

اگر یاد بگیرید که در زمان استرس به طور پی در پی منطقی فکر کنید، میبینید که راه حل های واضح تر و روشن تری نیز وجود دارند.

یکبار دیگر به عوامل استرس زای خود با دیدی دیگر بنگرید و نگاهی واقع بینانه به آنچه که شما را مضطرب ساخته بیاندازید و ببینید اگر دوستانتان در شرایطی مشابه با موقعیت شما قرار بگیرد چه پیشنهادی برای او خواهید داشت، سپس نصایح خود را دنبال کنید.

روش های خود را تغییر دهید. اگر مشکل چیزی است که اغلب آن را انجام می دهید پس روش های عکس العمل خود را تغییر دهید. بایستید و به حرف کسانی که در اطراف شما هستند و متوجه سوءتفاهم و یا عکس العمل اشتباهتان شده اند گوش دهید.

  ادامه مطلب ...

چگونه راحت و ریلکس باشیم (قسمت اول)

دانستن اینکه چگونه ریلکس و آرام باشیم برای مراقبت از سلامتی مان حیاتی است و خیر و سعادت و همچنین شادی و اشتیاق را به زندگی برمی گرداند. اجازه دادن به اینکه استرس و اضطراب بر شما چیره شود منجر به افسردگی، بیماری های اضافه وزن و احساس نارضایتی خواهد شد. مطالب زیر را دنبال کرده و بیاموزید که چگونه اضطراب را تحت کنترل در آورده و خونسرد و ریلکس باشید.


پذیرفتن استرس

۱- استرس را تشخیص دهید

به طور آشکارا برخی از استرس و فشارها برایمان خوب است، سبب ایجاد علاقه مندی هیجان و تحرک در زندگی می شود. این حقیقتی است که وقتی در زندگی شما فشار و استرس هایی وجود داشته باشد سعی می کنید آن چیزهایی را که به صورت مدام باعث صدمه و پریشانی و اندوه برایتان می شود را بسته بندی کرده و کنار بگذارید که این خود سبب کشیده شدن شما به سمت استرس و فشار بیشتری می شود. شما به شدت تحت استرس و فشار خواهید بود اگر:

همه فکر و ذکرتان بدون توقف و مدام راجب کار و یا مساله ای باشد ممکن است این مسئله کسب و کار شما، سیر و تحول زندگی تان، مرتبه و جایگاه شغلی تان به عنوان یک کارمند، وضعیت خانه و پدر و مادرتان و یا هر چیز دیگری که شما و کل زمان و زندگی تان به صورت صد در صد غرق خود سازد و این بیش تمرکزی شما را فردی سرد و بی هیجان، ناامید و غمگین می سازد.

باعث می شود گرفتگی و دردهای بدنی مانند سر درد، گردن درد، کمر درد و دردهای مبرم را تجربه کنید.

شما اغلب زودرنج و حساس و کم طاقت بوده و ممکن است نتوانید کاملا روی وظایف تان تمرکز کنید و چیزهای کوچک به راحتی می تواند منجر به عقب نشینی شما شود.

احساس می کنید که بیش از حد تلاش کرده اید و امیدی به شانس و چرخ روزگار ندارید.

خوابیدن مانند میدان رزم است برایتان و در حالی از خواب بیدار می شوید که حس می کنید به اندازه کافی استراحت نکرده و سرحال نیستید. مرض بی خوابی در شما بیش از آنچه که بوده برایتان پیش می آید.

خوراکتان خیلی کم و یا خیلی زیاد است و یا غذاهای ناسالم را انتخاب می کنید.

خیلی کم آب مصرف می کنید.

  ادامه مطلب ...

زبان بدن افراد موفق

زبان بدن یکی از بهترین راه های ارتباطی است بخصوص در افراد موفق. آنها می گویند بدن ما زبان خود را دارد، و گاهی اوقات بسیار بلندتر از کلمات صحبت می کند. مطالعات اخیر نشان داده افرادی که می دانند چگونه با استفاده ازاین سیگنال های غیر کلامی به برقراری ارتباط موثر می پردازند دارای سطوح بالاتری از هوش هیجانی هستند. ما در رسانه دکتر سلامت تصمیم گرفتیم که این عادات زبان بدن را به اشتراک بگذاریم و امیدوارم به شما برای موفق تر شدنتان کمک کند.


۱- صاف بنشینید

جمع شدن در صندلی خود و قرار دادن آرنج روی میز، و پوشاندن صورت با دست ها ی خود همگی نشانه ی بی احترامی هستند. این حرکت نشان می دهد که شما هیچ علاقه ای به آنچه که می شنوید ندارید. در مقابل، اگر شما با پشت صاف بنشینید و شانه های خود را به عقب بکشید ، وبا اعتماد به نفس نگاه کنید این در واقع یک موضع قدرت است. به یاد داشته باشید: هر چه بدن شما فضای بیشتری را اشغال کند ، شما موفق تربه نظر خواهید رسید. هرگز دولا دولا راه نروید: این حرکت باعث می شود شما کوچکتر به نظر برسید و پروژه های شما موفقیت کمتری را کسب کند.


۲- استفاده از حرکات صحیح

اگر شما در حرکات خود غلو کنید مردم فکر می کنند که شما در حال دروغ گفتن  ویا در حال تلاش برای پنهان کردن چیزی هستید. از سوی دیگر، حرکات باز مانند باز کردن دست ها نشان می دهد که شما چیزی برای پنهان کردن ندارید.


۳- آغوش باز

هنگامی که شما دست به سینه میشوید، شما در حال ارسال یک سیگنال واضح هستید: “من انعطاف پذیر نیستم و با آنچه که شما می گویید موافق نیستم.” حتی اگر شما لبخند بزنید، بازوها و پاها عبور داده شده عادات زبان بدن خوبی نیستند.

  ادامه مطلب ...

چگونه در محل کار آرام باشیم؟

محل کار می تواند یک مکان استرس زا باشد. اضطراب، تعارض، مدیریت بد، کار زیاد و بیشتر می تواند سبب سرخوردگی و انواع دیگر از پریشانی ها شود. خوشبختانه، شما می توانید اقداماتی برای کمک به آرامش خود انجام دهید. اول، یک لحظه بر روی تنفس خود تمرکز کنید و با بدن خود تعامل کنید. به طور مشابه، تحریک حواس سبب ، اثر مثبت بر روی خلق و خوی شما می شود.در نهایت، یک تعداد انگشت شمار از راه های دیگر برای تنظیم طرز فکر شما نیز می تواند به آرامش شما در محل کارتان  کمک کند.


روش یک از سه:

آرامش بدن

۱- کم کردن سرعت تنفس

تنفس عمیق، اندازه گیری شده می تواند ذهن و بدن را بطور قابل توجهی آرام کند. اگر شما در جایی با حفظ حریم خصوصی نشسته اید، دست خود را بر روی شکم قرار داده و نفس خود را برای پنج ثانیه عمیق تر کنید. تنفس به اندازه کافی عمیق باشد تا دست شما بالا بیاید. پس از یک وقفه، به آرامی بازدم کنید تا زمانی که دیگر هیچ هوایی در شش ها باقی نماند.

بر روی تنفس از طریق بینی و بازدم از طریق دهان تمرکز کنید.

اگر شما در حضور دیگران هستید، به سادگی با ذهن خود تا پنج شماره کنید در حالی که دم می کنید، و تا پنج برای بازدم این کار را انجام دهید.

سعی کنید فقط در مورد نفس خود فکر کنید ، افکار دیگر را بدون ارزیابی رها کنید.


۲- با بدن خود در اتاق کارتان تعامل کنید

اگر شما قادر به ترک محل کار خود نیستید، بایستید و برای یک لحظه کشش انجام دهید. شما همچنین می توانید سر، شانه و مچ پا را در حالی که نشسته اید بچرخانید. تمرینات کشش عضلانی می تواند به آرامش شما کمک  کند.

بر روی یک عضله یا گروه از عضلات در یک زمان خاص تمرکز کنید. به عنوان مثال، با scrunching تمام عضلات صورت خود را منقبض کنید ،برای بیست ثانیه و به آرامی آنها را آزاد کنید.

پس از آن به گردن و قسمت های دیگر برسید و با انگشتان خود آن را حرکت دهید، و به همین ترتیب، تمام راه را با انگشتانتان انجام دهید.


۳- بالا بردن ضربان قلب

در صورت امکان، دزدکی بر روی راه پله برای یک یا دو ست بپرید. اندورفین که بدن در هنگام ورزش آزاد میکند می تواند یک اثر بالقوه در خلق و خوی  شما داشته باشند. حتی بهتر، برای زمان کوتاه، پیاده روی سریع انجام دهید.

یک پیاده روی کوتاه فرصتی برای نفس کشیدن، حرکت کردن ، و تحریک حواس شما را به صورت یک باره فراهم می کند.

  ادامه مطلب ...

داشتن شخصیت قوی

شخصیت شناسی و داشتن شخصیت قوی مقاله جالبی است که میخواهیم در اینجا از آن بیشتر بدانیم .آرزو دارید میتوانستید شخصیتتان را تقویت کنید؟میخواهید بیشتر دستور بدهید و قاطع باشید؟بسیاری از افراد میخواهند ویژگی های شخصیتی مانند جرات،رهبری کردن و قابل انعطاف بودن را در خود ایجاد کنند.داشتن شخصیت قوی میخواهند زیرا افرادی که دارای این شخصیت هستند به عنوان افرادی دلیر،صمیمی و خودجوش دیده شده اند و معمولا موقعیت هایی را رهبری می کنند که در نظر آنها قابل احترام است.یاد بگیرید از ویژگی های شخصیتی تان قدردانی کنید و تلاش کنید تا ویژگی هایی قوی در خود ایجاد کنید.


قسمت اول

درک ویژگی های شخصیتی

۱)بدانید شخصیت چگونه تعریف میشود.

در تعاریف روانشناسی،شخصیت،ویژگی های فردی که برای هر فرد متمایز است تعریف میشود.این ویژگی های شامل نحوه ی فکر کردن،احساس کردن و رفتار کردن است.این موارد با سنجیدن عکس العمل فرد در موقعیت های خاص ترکیب میشوند.

بعضی مثالهای ویژگی های شخصیتی شامل صادق بودن،مودی بودن،اجتماعی بودن،صمیمی بودن و عجول بودن است.


۲)پایه ی نظریه ی شخصیتی را تشخیص دهید.

نظریه ی های متفاوت زیادی برای توضیح دادن چگونگی ایجاد شخصیت ها و این که چرا بعضی ویژگی هایی دارند که سایرین ندارند،وجود دارند.بسیاری از این نظریه ها بر پایه ی این باور هستند که شخصیت پایه ی بیولوژیکی یا طبیعی دارد.زمانی که یک شخصیت ایجاد میشود،ویژگی ها معمولا طی گذر زمان ثبات پیدا می کنند.

یک نظریه بیان می کند که ویژگی های شخصیتی به صورت بیولوژیکی تعیین میشوند ولی توسط تجربه های طبیعی شکل میگیرند.

نظریه ی دیگری بیان می کند که شخصیت میتواند با نگاه کردن به چند بُعد رفتار کلی یک فرد،فهمیده شود.


۳)از ویژگی های شخصیتی خاص خودتان قدردانی کنید.

بدانید که همه ی بخش های شخصیتی تان ارزشمند هستند.بعضی اوقات میتواند سخت باشد که ویژگیهای شخصیتی ظریف را شناسایی کنیم زیرا ویژگی های قوی،غالب هستند.این ویژگی های ظریف،مانند قابل پیش بینی بودن،بخشنده بودن و دلسوز بودن به اندازه ی ویژگی های برجسته مهم هستند.

فراموش نکنید که ویژگی های شخصیتی که کمتر دیده میشوند،در شرایط یا نقش های خاص،بسیار قوی هستند.برای مثال،دلسوزی و وجدان در موقعیت های اساسی زندگی مانند عروسی ها یا مراسم ختم ضروری هستند.

۴)برای ویژگی های شخصیتی سایر افراد،ارزش قائل شوید.

بدانید که ویژگی های شخصیتی همه ی افراد یکسان نیست.قدردانی تفاوت ها در ویژگی های شخصیتی افراد مختلف میتواند زمانی کار گروهی یا زمانی که شما مدیریت می کنید،برایتان مفید باشد.ارزش قائل شدن برای ویژگی های ظریف اما قوی مانند دلسوزی و بخشندگی،میتواند به تقویت رابطه ها کمک کند و کار گروهی کردن را آسان تر کند.

تاثیر گذارترین رهبر ها و مدیر ها قادرند تا مدل های متفاوت شخصیت را قدردانی و زیاد کنند و از آنها به طور موثر استفاده کنند.

برای مثال،اگر متوجه شدید که فردی در گروهتان کم حرف و خجالتی است اما اطلاعات زیادی راجع به موضوع دارد،آن فرد را مسئول درست کردن وسایل یا برنامه های جزئی پروژه کنید.با این روش بدون استرس وارد کردن به آن شخص،از مهارتهایش استفاده میشود.

   ادامه مطلب ...